torsdag 8 december 2011

Lätt fånget - lätt förgånget...

Jo, jag var ju som en iller på de nya tygerna från Znok, det får medges. En snabb runda i tvättmaskinen och lite kvalitetsklapptid fick de, men sen togs saxen fram (bildligt talat, eftersom jag alltid skär allt med rullkniven)

En klänning i storlek 98 blev det och ett par byxor i 62-68. Sen var tyget nästan slut!

Den här byxmodellen var ju i ropet för en två år sedan. Ottobre hade en variant och sen ritade alla bloggare av rang sina egna likadana mönster. Mitt är dock original Ottobre. 

Det var lite knepigt att få till byxan med ottobres instruktioner mindes jag och letade fram Kokalals beskrivning när dessa skulle sys. Och med den gick det som en dans. 

Nu hoppas jag att mamman till de aktuella barnen kommer att älska tyget lika mycket som jag gör. Och att tyget som är kvar räcker till ett par trosor till yngla...

Tyg: Från Znokdesign, designat av Johanna Ahlard. Kantbandat med jny-interlock
Mönster: Klänning eget, byxor ottobre. 
Övrigt: Dragkedja från Kreta

7 kommentarer:

Jenny - ZNOK sa...

Supersnyggt!

od Andulky sa...

UNERBARA!!

Anonym sa...

Wow! Superkule bukser. Og utrolig kult stoff.

lilleplutt.no

Elin Pihl sa...

Wow, wow, wow!
Har kollat igenom din blogg, och jag måste säga att HP-grejerna är helt otroliga!!! :D Måste testa själv nu ju!!!
Du har verkligen inspirerat!

Johanna sa...

Underbara plagg:)

OYB sa...

Jättesnyggt! Det tyget gjorde sig jättebra i den byxmodellen.

Skapat av mig sa...

Tjusigt!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin