lördag 24 mars 2012

Jo, jag lever än!


...bloggandet har fått stå tillbaka ett tag för det där som kallas livet. En flytt har tagit mycket tid och energi och vid de tillfällen då pysselsuget dök upp fanns alla symaskiner, tyger och tvålråvaror i kartonger. Men nu börjar det lugna ner sig igen. Kartongerna är uppackade och det har börjar sytts så smått, även om inget hamnat på bloggen, vilket delvis beror på att kamerasladden inte kommit fram än...
Nåväl. Det som slutligen fick mig tillbaka till bloggandet var en utmaning från en inspirerande tvålblogg.

Great cakes soapworks startade utmaningen för en vecka sedan. Varje vecka läggs en ny utmaning upp och veckan efter redovisas de gjorda tvålarna. 

Första veckans utmaning var en in-the-pot-swirl. En trevlig instruktionsvideo för denna metod finns här. En extra utmaning var att man skulle använda en färg mer än man tidigare använt med denna metod om man gjort den tidigare. 

Jag hade tidigare gjort metoden med två färger, så nu fick det alltså bli tre. Tvålen är av raps-, kokos- och olivolja och doftar nektarin (eller gottochblandat som dottern säger). Nu får den ligga till sig i en månad så får vi se om den går att använda!

Nästa veckas utmaning kommer att ha med mjölktvål att göra. Mmmm, kan knappt vänta!

5 kommentarer:

Traci R sa...

I love the pink and yellow. Very pretty.

Kathy Green sa...

I like your color choices, it looks like rainbow sherbet!

lwal50 sa...

Your soap is very pretty, soft and sweet, Linda

Maria sa...

Härligt att se dig tillbaka från livet... :)

Rumpetuss sa...

Så härligt att du är tillbaka!! Du har varit saknad! Synd att du inte är hos oss på jobbet bara, men hoppas du kommer åter snart!! En fråga: kan du tänka dig att ha lite sykurs med mig nån dag?? Behöver lära mig grunderna - har så svårt att tänka ut hur man gör och så....skulle vara super snällt! En Yngla kurs :0) å så är jag ju grymt nyfiken på nya lyan!!! Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin