måndag 2 april 2012

Äntligen sytt!

... nåt annat än gardiner iaf. Och äntligen hittat kamerasladden. Och äntligen laddat ner GIMP...

Efter att ha provat x antal tråkiga, illasittande toppar till nya piffiga vårbyxorna åkte äntligen tygerna fram. Två toppar fick det bli, efter välbeprövat mönster. Och ja, de sitter som en dröm, är inte genomskinliga och håller garanterat i tvätten. Jag är supernöjd!

Ett litet moln på min himmel är dock att Znoks nya ursnygga blomtyger verkar vara slutsålda. Men *rodnar*, det finns ju ett och annat tyg i ynglas syskåp, så kanske jag klarar mig. Fast det ska erkännas, det går åt lite annorlunda mängder till en ynglatröja och till en nyföding...

Tyg: Turkost Liandlo, gult Ohlssons tyger
Mönster: Eget

3 kommentarer:

AttenKattenNoa sa...

Jättehärliga! Vilka vårkarameller!

Heimlaga sa...

Jo, men är man ute efter att göra plats i hyllorna är det ju klart fördelaktigt att sy vuxenkläder! Och så slipper man gå på stan och prova!

Rumpetuss sa...

Jättefina!!! Kanske ska ta o lägga en beställning till dig, till mig själv för en gångs skull...:0)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin