fredag 19 oktober 2012

Snygg inbrottssäker handväska som man kan rulla ihop och stoppa i fickan om nån nitisk Ryanair-personal ger en onda ögat

Vet inte hur det är med er, men jag blir lite provocerad av Ryan Air. Deras envisa småsnålhet gör att jag blir - precis likadan. Fast med tanke på att de hittills lyckats uppfylla mitt viktigaste kriterium vad gäller flygresor, nämligen att inte störta, så fortsätter jag att resa med dem. 
Fast det där med att man får ha med så lite bagage... Och bara ett handbagage... Jag ville ha en handväska som inte såg ut som en shoppingbag och man ändå kunde trycka ner i fickan. 
Massa inspiration härifrån. Jag har haft den länken bokmärkt i flera år och nu var det alltså dags. 
Tyget är från Ohlssons tyger, fodret från ett misslyckat klänningsprojekt från sommaren. Inuti finns en ficka för mobilen.

Om jag skulle sy en till skulle jag flytta ner D-ringarna lite så att flärparna upptill böjer sig över väskan som ett lock. Men jag tror att den är användbar iallafall. Vågen visar på 83 gram, så behöver den stuvas in i resväskan så går det också bra...

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Ser proffsig ut, också broderiet! Du har inte funderat på att sy dig en flygjacka-i lättviktstyg men med Massor av fickor, typ bara fickor? För ytterplagg säger de väl inget om än så länge...

Rumpetuss sa...

Jättefin och praktisk!!!!

Lycka är... sa...

Så fin, hoppas att du får en trevlig resa med Ryan!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin