tisdag 2 oktober 2012

Ungefär allt som kan gå fel...

Och lite till. Ibland händer det att jag vill sy åt tolvåringen också, men då gäller det att skärpa sig!
Jag ritade av dotterns favvotröja och fick för mig att sy i ett (visade det sig) hopplöst slinkigt viskosjersey. Första framstycket var det hål i. Broderiet korvade sig. Jag fick sprätta flera gånger eftersom jag inte kollat vitala delar på det avritade mönstret (som tex att ärmarna var lika långa).
Nåväl, till sist vart jag väl i alla fall klar, håller upp tröjan mot ljuset och inser att jag sytt det med två framstycket, där det med hål i blev baksidan... Suck.


1 kommentar:

Fanzan kläder sa...

Om det är till någon tröst så har du sytt så mycket annat fint så du måste ju misslyckas oxå...ler..Jag tycker att tröjan blev jätte fin.Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin