torsdag 6 december 2012

Favorit i repris!


I somras fick jag frågan om vilket som var mitt favorittyg. Det var inte så svårt, det underbara skogstyget med bruna gosiga velourbrallor till vinner alltid! Kitet som jag sydde då gavs bort till en för mig okänd nyfödd liten tösabit, men jag tror dessvärre att det inte blev någon favorit hos mottagaren eftersom det var för lite rosa :(

Men den här gången blir det nog bättre. Just det här kitet ska få åka till andra sidan jorden, till en liten gosse i Australien vars moster tyckte att det var härligt svenskt. Och visst är det! En favorit, vilken dag som helst.

För att variera en liten smula fick det bli haremsbyxor till. Nytt för mig, men inte i sykretsar. Mönstret är från Ottobre 1/2011. Otroligt snabbsytt, men jag tror att det går åt lite mer tyg, fast i dessa storlekar är det förstås försumbart :)

Tyg: Skogstyg från... ja, var var det från nu igen? Mjuka tyger kanske? Velour och mudd Jofotex
Mönster: Body omgjort från Ottobrer, Haremsbralla Ottobre 1/2011. Storlek 68.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin